DTCA dla PTCA – Przekraczanie linii edukacji w zakresie zdrowia konsumentów ad

Taka reklama mogłaby zatem prowadzić do bardziej otwartego i dobrze poinformowanego dialogu między pacjentami a lekarzami i mogłaby, na przykład, prowadzić do zmian w stylu życia, korzystnych dla zdrowia pacjentów – niezależnie od tego, czy zaczynają stosować leki przeciw dławicy piersiowej, nadciśnieniu czy dyslipidemii. 2 Istnieją również oczywiste korzyści dla przemysłu. Wiele firm farmaceutycznych polega na DTCA, aby stymulować popyt i zwiększać sprzedaż produktów o wysokich przychodach. Według jednego z raportów DTCA przyniosła dodatni zwrot z inwestycji za ponad 90% markowych leków, z czego 70% zwrotu powyżej 1,50 USD za każde zainwestowane 1,00 USD, a 35% z nich przekroczyło 2,50 USD za każde zainwestowane 1,00 USD. Ponadto 10 z wiodących 12 markowych leków z kampaniami DTCA miało rocznie sprzedaż przekraczającą miliard dolarów3. Trudno jest odrzucić wpływ DTCA na zyski.
Jednak bez względu na potencjalne zalety DTCA zarówno dla pracowników służby zdrowia, jak i dla branży, niepokojące jest to, że reklamy telewizyjne promujące leki nieuchronnie nie ujawniają w pełni korzyści i zagrożeń, które muszą znaleźć się w reklamie drukowanej, czy to w czasopismach medycznych, czy publikacjach nielicznych. Chociaż reklamy rozgłoszeniowe mogą być zgodne z literą prawa w zakresie ujawniania ograniczonego ryzyka i korzyści, ograniczenie treści spowodowane ograniczeniami czasowymi powoduje nieuchronną nierówność między tymi reklamami a reklamami drukowanymi, które muszą szczegółowo ujawniać całe spektrum zagrożeń i korzyści. Ten niższy standard ujawniania ma duże znaczenie dla przeciwników lekarzy DTCA, a także dla komisji sprawujących nadzór kongresowy, które sprzeciwiają się temu, że DTCA zmniejsza ryzyko niektórych leków, jednocześnie promując ich domniemane korzyści.4
60-sekundowa reklama promująca stent Cyphera otwiera się z mężczyzną w średnim wieku, który osunął się na krzesło, gdy nakładka tekstowa pyta: Jak duży jest świat. Zapytaj twardego faceta, którego opanowały bóle w klatce piersiowej. Reklama pokazuje wtedy kilka dorosłych w średnim wieku, aktywnie zaangażowanych w różne zdrowe aktywności fizyczne, takie jak pływanie, wędkarstwo i jogging. Mówiąc kiedy twoje arterie zwężają się, tak samo jak twoje życie i czas je otworzyć , reklama sugeruje, że w otwieraniu milionów istnień ludzkich stent zapewnia coś więcej niż tylko złagodzenie objawów, mimo że najnowsze dane z badań klinicznych wskazują że PTCA nie jest lepsza od optymalnej terapii medycznej w zmniejszaniu ryzyka zgonu lub zawału mięśnia sercowego. Na jej korzyść, reklama ostrzega, że terapia przeciwpłytkowa jest również potrzebna, aby zapobiec tworzeniu się niebezpiecznych zakrzepów, i wspomina o niektórych studniach. – rozpoznane powikłania lub zdarzenia niepożądane, które mogą wystąpić po implantacji stentu (np. zawał mięśnia sercowego i udar). Nie zawiera jednak wyraźnej wzmianki o śmierci lub poważnych powikłaniach, takich jak rozwarstwienie tętnic wieńcowych, pęknięcie lub brak refluksu, który może wymagać natychmiastowej operacji pomostowania tętnic wieńcowych. Reklama wyświetla adres internetowy produktu (www.cypherusa.com), a strona główna witryny internetowej kieruje konsumentów na inną stronę ważnych informacji dotyczących bezpieczeństwa pacjentów . Niestety strona ta nie rozwiązuje w odpowiedni sposób ważnych problemów związanych z bezpieczeństwem lub nie kieruje pacjentów do źródła informacji edukacyjnej, która zapewnia kompleksowe informacje na temat skali powikłań, zagrożeń i zdarzeń niepożądanych związanych ze stentem.
Przeciętny laikarz może, ale nie musi, postrzegać kampanię Life Wide Open jako wprowadzającą w błąd
[więcej w: niedociśnienie ortostatyczne, remedica koszalin, tasiemiec szczurzy leczenie ]