DTCA dla PTCA – Przekraczanie linii edukacji w zakresie zdrowia konsumentów cd

W przypadku FDA testem kwasowym jest stopień, w jakim reklama promuje sprawiedliwą równowagę pod względem ryzyka i korzyści w kategoriach, które pacjenci mogą i muszą zrozumieć. Potencjalne niekorzystne zdarzenia związane ze stentem cyplowym powleczonym sirolimusem ujawnione w reklamie telewizyjnej, witrynie internetowej i broszurce edukacyjnej dla pacjentów firmy Cordis. W przeciwieństwie do narkotyków, których użycie wymaga jedynie wizyty w gabinecie lekarskim i recepty, którą pacjent może wypełnić w aptece, specjalistyczny sprzęt medyczny, taki jak stent, może zostać wybrany i wszczepiony tylko przez kogoś o bardzo wyrafinowanej wiedzy medycznej, że żaden członek osób świeckich może realistycznie oczekiwać korzyści z kampanii DTCA. Wydaje się prawie niewyobrażalne, aby pacjent zakwestionował orzeczenie kardiologa interwencyjnego dotyczące stosowania określonego stentu lub, że kardiolog przystępuje do wniosku pacjenta dotyczącego konkretnego stentu na podstawie informacji uzyskanych z reklamy telewizyjnej. Rzeczywiście, pogląd, że widzowie telewizyjni, zainspirowani taką reklamą, pójdą do swoich lekarzy i zażądają nie tylko stentu, ale konkretnej marki i modelu stentu, jest przerażający, jeśli nie całkowicie absurdalny. Ta możliwość sprawia, że kluczowe pytania dotyczące kampanii Life Wide Open są jeszcze bardziej naglące. Dlaczego broszura dla pacjenta dotycząca stentu Cypher opisuje wszystkie potencjalne poważne komplikacje (patrz tabela), podczas gdy reklama telewizyjna prawie wyłącznie promuje potencjalne korzyści. Czy taka kampania DTCA jest zgodna z istniejącym zapotrzebowaniem FDA na sprawiedliwą równowagę , czy też nie spełnia tych warunków.
Uważamy, że FDA powinna przeprowadzić krytyczny przegląd po wydaniu Life Wide Open , aby ocenić, czy spełnia on podstawowe wymogi prawne dotyczące niedekceptujących reklam leków na receptę. Do czasu przeprowadzenia takiej oceny kampanię należy postrzegać jako urządzenie potencjalnie oszukańczej reklamy i jako śmiały, wstępny eksperyment w psychologii interwencyjnej.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Boden zgłasza otrzymywanie opłat za konsultacje od CV Therapeutics i PDL BioPharma, opłaty za wykłady od CV Therapeutics, Sanofi-Aventis, Bristol-Myers Squibb i Abbott, a także udziela wsparcia firmie Abbott.
Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Ten artykuł (10.1056 / NEJMp0801433) został opublikowany na stronie www.nejm.org 14 maja 2008.
Author Affiliations
Dr Boden jest wykładowcą w Dziale Medycyny Kardiologicznej, Uniwersytecie w Buffalo Schools of Medicine and Public Health oraz Buffalo General Hospital w Buffalo, NY. Dr Diamond jest starszym naukowcem w Oddziale Kardiologii w Cedars-Sinai Medical Center w Los Angeles.

[podobne: ratajczak kościan, szybin cieszyn, nerw strzałkowy powierzchowny ]